На главную страницу сайта Опыты по химии Химический Юмор. Научный Юмор Опыты по физике    



Форум Химиков - Энтузиастов. Химия и Химики

Эксперименты по Химии - Практическая Химия - Книги по Химии - Физика – Астрономия – Биология – Научный Юмор
Прежде чем отправить свое сообщение - ознакомьтесь с ПРАВИЛАМИ ФОРУМА.
Прежде чем создать новую тему - воспользуйтесь ПОИСКОМ, возможно, аналогичная тема уже есть

All times are UTC [ DST ]




Post new topic Reply to topic  [ 887 posts ]  Go to page Previous  1 ... 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39 ... 45  Next
Author Message
 Post subject: Re: Учебники по химии
PostPosted: 01 Aug 2013 15:32 
Offline
.
User avatar

Joined: 04 Nov 2009 22:05
Posts: 62193
Location: Моя Батьківщина там, де моя лабораторія
Последний справочник не видел, поэтому сказать ничего не могу.

Насчет "Аккумулятора знаний по химии" - однозначно не рекомендую. Но, уж извините, писать рецензию на каждую неудачную книгу - жизни не хватит. Хотите пользоваться данной книгой только потому, что вы ее купили - отговаривать не буду.

P.S. Список рекомендованный книг для поступающих: http://chemistry-chemists.com/Uchebniki ... ki-11.html

_________________
Думайте!


Top
 Profile E-mail  
 
 Post subject: Re: Учебники по химии
PostPosted: 02 Aug 2013 03:51 
Offline
Посетитель
Посетитель

Joined: 31 Jul 2013 03:18
Posts: 3
Насчет "Аккумулятора знаний по химии" - спасибо, ясно.

Vladimir wrote:
Последний справочник не видел, поэтому сказать ничего не могу.

http://www.ozon.ru/context/detail/id/120010/


Top
 Profile E-mail  
 
 Post subject: Re: Учебники по химии
PostPosted: 03 Sep 2013 17:59 
Offline
.
User avatar

Joined: 04 Nov 2009 22:05
Posts: 62193
Location: Моя Батьківщина там, де моя лабораторія
Мне прислали ссылку на любопытную статью про украинские учебники. Опубликована она была в газете
"Дзеркало тижня" ("Зеркало недели") http://gazeta.dt.ua/EDUCATION/veliki-manevri-_.html, причем на следующий день, после того, как я ее посмотрел, статью удалили. Копию я не сберег, но извлек ее из кэша google. Сегодня смотрю: статья снова "появилась". Чтобы не было вариантов, скопирую текст на форум.
Тем, кто не знает украинского языка рекомендую воспользоваться гугловским переводчиком: он переводит вполне сносно (хотя и бывают перлы вроде Оскорбление вместо Злоупотребление)
Quote:
Доки батьки, готуючись до нового навчального року, купують форму, портфелі та зошити, шкільні бібліотекарі і вчителі теж стурбовані "передноворічними" клопотами — отримують підручники. Першого вересня стоси цих книжок перекочують із запилених полиць шкільних бібліотек у портфелі учнів.

Але чи завжди до наших дітей потрапляють найкращі, якісні підручники? Чому рік у рік батькам доводиться докуповувати, на прохання вчителя, щось на додачу, а то й замість виданого в школі? Чи можна зразу отримати за державний кошт хорошу навчальну літературу, яка б задовольняла всіх — і вчителів, і учнів? Від кого залежить, чи потрапить у портфель кожного школяра якісна книжка?

За логікою речей, усе має відбуватися приблизно так: автори пишуть підручники — школи аналізують пропозицію, вибирають найкращі і закуповують їх у видавництв. Але насправді все набагато складніше. Школа взагалі відсторонена від вибору. Вона не може нічого самостійно закупити. Керує процесом добору та закупівлі підручників Міносвіти. Безпосередньо цим питанням займається науково-методична установа МОН — Інститут інноваційних технологій і змісту освіти (ІІТЗО).

Формально педагоги мають право вирішувати, підручник якого автора використати в роботі. Наприкінці кожного навчального року відправляють заявки на підручники до вищих інстанцій. А насправді отримують те, що приходить за рознарядкою. І часто — далеко не найкраще. "У нас буває, що один і той самий предмет щороку вивчаємо за підручниками різних авторів, — розповідають учителі. — Програма, звісно, одна, але в кожного підручника — свої особливості. І якщо все влаштовує в одного автора — навіщо міняти коней на переправі?".

Інколи нові підручники взагалі надходять у школу в липні-серпні, коли вчителі у відпустках (як цього літа підручники для п'ятикласників з нових програм). Тут уже не те що вибрати — якісно спланувати роботу з уперше побаченим підручником часу немає.

Та якби навіть учителі й могли вибирати — то з чого? По-перше, хто показує їм усі варіанти підручників із конкретного предмета? Купити новинки самостійно й порівняти — не вистачить учительської зарплати. Електронні версії книжок недоступні. Навіть на сайті ІІТЗО розділ "Електронні підручники" вражає своєю порожнечею. Міносвіти на власній інтернет-сторінці дало тільки посилання на сайти видавництв, де можна побачити електронні версії підручників для першокласників.

Отже, природний відбір кращих підручників безпосередньо споживачем не працює. Натомість на ринку навчальної літератури застосовується зовсім інша схема. Вся вона зав'язана на Міністерстві освіти. Це відомство володіє двома важливими інструментами регулювання ринку підручників — видачею грифів (дозволів на використання в школі) та розподілом коштів, які держава виділяє на закупівлю навчальної літератури.

Ситуація з видачею грифів серйозно турбує спільноту. Недавно голова комітету ВР з питань науки та освіти Л.Гриневич змушена була звернутися до прем'єр-міністра з листом, де окреслила основні проблеми, з якими зіштовхуються автори підручників і видавництва при отриманні грифів. Найболючіша — невиправдане зволікання з розглядом питання. Є позитивні висновки предметних комісій та експертів, усіх формальностей дотримано — а підсумкового "папірця" від МОН немає. Замість належних за законом 115 днів деяким видавництвам і авторам доводиться чекати на гриф рік і більше. Тоді як інші видавництва отримують жаданий "папірець" дуже оперативно. І, доки менш удачливі конкуренти очікують, щасливчики монополізують ринок виробництва навчальної літератури й попутно отримують третину замовлень на її видання. Список жертв такої ситуації, доданий Лілією Гриневич до звернення до прем'єр-міністра, займає
15 сторінок. Це сотні авторів і десятки видавництв.

На інформаційні запити потерпілих МОН або не відповідає взагалі (як у випадку зі зверненням Асоціації книговидавців України), або відбувається відписками. З журналістами з цього приводу міністр освіти більш балакучий — цитує Конфуція, запевняє у відданості інтересам дітей та освіти, говорить про професіоналізм видавництв, які проходять "горнило конкурсу". Загалом, уже традиційна в таких випадках словесна еквілібристика, розрахована на те, що співрозмовники не є професіоналами у сфері книговидання і не знають багатьох нюансів. Отже, не можуть поставити незручні запитання.

Інший, не менш важливий важіль регулювання ринку підручників — розподіл між видавництвами держзамовлення на їх купівлю. Яка саме навчальна книжка (отже, і видавництво, що її лобіює) варта підтримки держави, вирішує Всеукраїнський конкурс рукописів підручників. Книжки, які посядуть перше та друге місця, отримають жаданий гриф і замовлення на друк.

Тому цілком зрозуміло, що такий конкурс має проходити "на засадах відкритості, прозорості й гласності" (Положення про Всеукраїнський конкурс рукописів підручників для учнів 5—9 класів загальноосвітніх навчальних закладів", затверджене МОН, далі — Положення). Зовні все виглядає ніби демократично. До складу предметних експертних комісій входять учителі, вчені (імітація участі педагогічної громадськості у виборі). Експертні висновки до кожного рукопису складають не тільки члени комісії, а й НАН, НАПН України.

Однак, попри все це, рік у рік ходять уперті чутки, що конкурс міг би бути, м'яко кажучи, прозорішим та об'єктивнішим.

Зазвичай важко знайти людей, котрі б працювали в системі освіти (тобто залежали від МОН) і були б готові оприлюднити інформацію про те, що відбувається за лаштунками конкурсу рукописів підручників. Далі сумних історій з рефреном "тільки не для друку, ви ж розумієте..." розмова звичайно не заходить. Але цього року несподівано до редакції звернулася автор відомих усій країні підручників із хімії, заслужений учитель, професор, доктор педагогічних наук Ніна Буринська. На недавньому конкурсі серед восьми рукописів підручників із хімії для 7-го класу її підручник посів останнє, сьоме місце (оскільки друге поділили між собою два підручники). "Я не добиваюся перегляду рішення комісії. Я хочу справедливості", — пояснила мету свого звернення до редакції автор.

Справді, вивчення протоколів експертної комісії і висновків учених про якість поданих на конкурс рукописів примусило всерйоз засумніватися в його прозорості та об'єктивності.

Спочатку порівняємо три висновки робочої групи Інституту фізичної хімії НАН України про три рукописи-конкурсанти:

Висновок А. "Підручник відповідає сучасним науковим уявленням. Як зауваження слід зазначити не зовсім вдале формулювання поняття... та формулювання...".

Висновок Б. "Підручник у цілому відповідає сучасним науковим уявленням. але не всі визначення є чіткими й сучасними…Пояснення хімічної формули не зовсім сучасне. Класифікація... не є сучасною".

Висновок В. "Підручник у цілому відповідає сучасним науковим уявленням, але містить велику кількість фактичних помилок, неточностей, некоректних висловлювань. Деякі місця підручника суперечать одне одному", "Пропозиція проведення домашнього експерименту... не відповідає вимогам техніки безпеки", "Підручник перевантажений загальнофілософськими роздумами, прикладами, а також відомостями, що не мають відношення до хімії"...

Вгадайте, де рецензії на підручники-переможці, а де — на аутсайдера, котрий посів останнє місце? Дивно, але рецензія А дана на рукопис Н.Буринської, який зайняв сьоме місце, Б — на рукопис, що зайняв перше, В — друге місце. Не обмежившись загальними зауваженнями, робоча група Інституту фізичної хімії НАН склала додаток до свого висновку, в якому деталізувала зауваження до багатьох рукописів. Підручник Н.Буринської у шестисторінковий "розбір польотів" не потрапив.

Не менше цікавих відкриттів містить і експертний висновок Академії педнаук. До "найслабшого" підручника конкурсу (Н.Буринської) у представників НАПН немає жодних претензій. За всіма пунктами — мотивація навчання, доступність, дидактика, методика, розвиток, виховна функція — плюси. Понад те, шановні експерти склали свій рейтинг підручників. І в ньому наш аутсайдер, як і реальний переможець, посів перше місце.

Крім НАН і НАПН, свої висновки про подані на конкурс рукописи дають і члени предметної експертної комісії. До неї входять учителі, працівник ІІТЗО та кілька викладачів підконтрольних МОН університетів. Чого тільки не знайшли старанні члени комісії в рукописі! Є досить оригінальні зауваження: "деякі малюнки мають написи іноземною мовою... і, навіть, рекламують іноземного виробника", "звертаємо увагу на використання надто яскравих кольорів, що подразнюють зір", "українознавчий компонент рукопису реалізований частково".

Як з'ясувалося, не все гаразд у рукопису, що програв, із погляду науки й методики (куди ж дивилися представники двох академій?). Як видно з оцінного листа, підручник
Н.Буринської весь у "незадовільно" за п'ятибальною системою. Пильні члени комісії поставили по два бали (інколи з хвостиком) і за науковість змісту, і за виховний аспект, і за мотивацію навчальної діяльності, і за логіку, і за дидактику...

Пригадуєте підручник з рецензією В, який посів друге місце в конкурсі? Так от він — "хорошист". Четвірочку з хвостиком, як не дивно, отримана ним навіть за "чіткість структурування навчального матеріалу". Науковість матеріалу трохи "підкачала" — 3,6 бала. Зате за "зв'язок із життям" майже "п'ятірка" — 4,7.

Розуміючи, що довести або спростувати зауваження до рукопису Н.Буринської, викладені вище, практично нереально через їх абстрактність, ми звернулися в Міносвіти з проханням роз'яснити інші, більш конкретні зауваження з експертного висновку. І проілюструвати їх прикладами з рукопису. Чиновники МОН переадресували наш запит в ІІТЗО. Після наполегливих дзвінків із редакції ми отримали відповідь за підписом О.Удода. В ній є дуже цікаві місця.

Зауваження "Автор допускає нешанобливе звернення до учнів", процитоване в нашому запиті, пояснили тим, що "в рукописі автор звертається до учнів на "ти". Навряд чи можна вважати це неповагою до семикласників. Як пояснила Н.Буринська, до учнів 1—9 класів саме так звертаються вчителі. Крім того, "ти" означає, що мається на увазі конкретний учень, а не весь клас. Але так чи інакше — цей недолік не є принциповим, його можна було б легко усунути.

Зауваження "У тексті зустрічаються граматичні та стилістичні помилки" в ІІТЗО не змогли підкріпити прикладами з тексту рукопису.

Решта роз'яснень, на наш погляд, непереконливі. Щоб не втомлювати читача тонкощами й нюансами хімії, зазначу в цілому: помилки в назвах елементів і хімічні помилки, знайдені комісією та проілюстровані у відповіді ІІТЗО, не вражають.

У висновку НАН зазначено, що всі рукописи використовують однакову термінологію. Вона відповідає Держстандарту 2439-94, хоча практично й не використовується в наукових публікаціях та вищій школі. Робоча група академії порекомендувала звернутися до Державного комітету стандартизації, метрології та сертифікації з приводу скасування чинного Держстандарту.

Хімічні помилки, виявлені в рукописі, теж видаються притягнутими за вуха. Наприклад, у тексті рукопису є опечатка . Річ в одній маленькій цифрі — індексі біля символу хімічного елемента. Зрозуміло, що у формулах дрібниць не буває. Але тут-таки в макеті рукопису зроблено виправлення від руки — дописано загублений індекс. Його ніби "не побачили" уважні експерти. Або, наприклад, як хімічна помилка наводиться малюнок, на якому зображено перевернену догори дном банку, частково заповнену водою. Судячи з тексту до малюнка, вода має займати одну п'яту об'єму банки. На думку експертів, заштриховано більше. Незрозуміло, як вимірювали об'єм на малюнку члени комісії. Оскільки заштриховані і широка частина банки, і звужена шийка, лише лінійкою тут не обійтися.

Стосовно інших прикладів (яких не так уже й багато) Н.Буринська з інструкціями, науковою та методичною літературою в руках переконливо продемонструвала автору статті свою правоту.

"Із зауваженнями з приводу хімічних помилок я звернулася до директора департаменту загальної середньої і дошкільної освіти О.Єреська, — розповідає Н.Буринська. — Тим більше що він — голова конкурсної комісії і хімік за освітою. Олег Вікторович дуже скрупульозно вивчив кожну сторінку, зазначену в зауваженнях експертів, і жодної помилки не знайшов. Порадив мені написати свої роз'яснення до кожного зауваження. І зберігати в себе цей документ".

Ось тут голова конкурсної комісії має рацію. Тому що, згідно з Положенням про конкурс рукописів підручників, його учасники мають право подати апеляцію тільки на процедуру конкурсу. А на висновки експертів — ні. Але як можна оскаржувати процедуру, якщо в засіданні експертної комісії автори не беруть участі, тому що всі рукописи зашифровані, а члени комісії не повинні знати, чий підручник розглядають? У такій ситуації можна оскаржити хіба що склад комісії.

Є в Положенні й інші, не менш цінні, думки. Наприклад, рішення комісії має бути затверджене колегією МОН. А як же демократія, думка незалежних експертів?

Відомі випадки, коли підручники-переможці не отримували держзамовлення, а от аутсайдери друкувалися за державний кошт. Про це повідомила ще в грудні 2011 р. Рахункова палата, публікуючи результати свого аудиту за 2010—2011 рр. "Непрозорою є і процедура конкурсного відбору підручників та ухвалення рішень про їх видання. Так, на випуск 24 підручників, які не подавалися на конкурс або не стали в ньому переможцями, з порушенням чинного законодавства використано 30,9 млн грн. Водночас у 2010 р. не видано 20 найменувань підручників-переможців і 50 — у 2011-му. Однак, не забезпечивши своєчасного спрямування коштів для планомірного виготовлення підручників, МОНмолодьспорт уникло відповідальності, передавши всі повноваження в цій сфері Інституту інноваційних технологій і змісту освіти. Разом з тим ця установа, належним чином не організувавши вчасне виконання поставлених завдань, надавала дозвіл видавництвам на комерційний друк. Як наслідок, вартість підручника зростала два-три рази".

Як відзначила Рахункова палата, у 2010—2011 рр. впроваджений ІІТЗО недосконалий порядок визначення реальної потреби в підручниках призвів до надлишкового випуску 515,7 тис. примірників, які фактично не використовувалися і на видання яких було витрачено 8,6 млн грн із державного бюджету.

До речі, Указом президента до Дня незалежності фігуранти цієї історії "за вагомі трудові здобутки та високий професіоналізм" отримали державні нагороди: міністр Табачник — орден князя Ярослава Мудрого ІV ступеня, а директор ІІТЗО О.Удод — почесне звання "Заслужений діяч науки і техніки України".

Очевидно, що в ситуації жорсткої централізації управління у сфері освіти мріяти про справжній ринок підручників, отже — про здорову конкуренцію та підвищення якості, не доводиться. Очевидно також, що експертизою рукописів підручників мають займатися незалежні від МОН експертні ради. А вибирати схвалені експертами навчальні книжки — безпосередні їх споживачі, тобто школи. І саме їм, а не МОН, держава повинна спрямовувати кошти на закупівлю навчальної літератури. Підручники, яких ніхто не купує, можна було б сміливо позбавляти грифів.

Я, конечно, не видел ни одного из восьми рукописей учебников, которые были на конкурсе, но если новый учебник Буринской такого же уровня, как и предыдущие, то ее последнее место на конкурсе - явная справедливость. Написать учебник, хуже чем у Буринской, конечно, возможно, но для этого нужно приложить массу усилий.


Раньше все было с точностью до наоборот. Справедливость принятия учебников Буринской вызвала серьезные сомнения: как это так, что насколько плохие учебники утвердили?! Теперь же сама Буринская «требует справедливости»... Интересно.


На счет системы принятия и издания за государственный счет учебников - она не просто несправедлива, но специально создана для злоупотреблений. Как сказала одна российская экономистка, наша экономика - « раздаточная »: государство вытягивает из людей последние соки в виде налогов, а потом чиновники по своему усмотрению эти средства распределяют (в нашем случае - выделяют деньги на учебники). Злоупотребления и откровенный произвол чиновников не просто неизбежны: они заранее запланированы.


Не надо забирать деньги у родителей, чтобы потом «возвращать» их в форме учебников. Сама форма «издание за государственный счет» учебников - залог коррупции. Поэтому нечему удивляться. Какие учебники использовать, а какие - нет, должны решать сами учителя, родители и их дети. Учебники должны быть платными, но соответствующие суммы государство не должно взимать из родителей в виде налогов.


Министерство должно разработать методические рекомендации в форме «Необходимого минимума знаний, который должен быть изложен в учебниках» - и точка. Остальные должны решать авторы учебников, учителя, родители и дети. Другими словами, сам гриф «Рекомендовано МОН для ... » следует отменить, и чем раньше - тем лучше.

_________________
Думайте!


Top
 Profile E-mail  
 
 Post subject: Re: Нуждаюсь в совете
PostPosted: 06 Sep 2013 00:25 
Offline
Участник
Участник

Joined: 28 Sep 2012 00:59
Posts: 192
Location: Київ
Поскольку на прочтение всег книжек времени просто не хватае, хочу спросить совет какую книгу по общей химии личше прочитать Глинку или Некрасова?(больше интересуют физико-химические аспекты) и по неорганической Третьяков или Эткинс?


Top
 Profile E-mail  
 
 Post subject: Re: Нуждаюсь в совете
PostPosted: 06 Sep 2013 08:25 
Offline
.
User avatar

Joined: 04 Nov 2009 22:05
Posts: 62193
Location: Моя Батьківщина там, де моя лабораторія
Некрасов - это фактически неорганика, Глинка - основы химии. У Некрасова общая химия излагается параллельно с неорганикой.

Дисциплина "общая химия" существует только "в учебных целях": фактически это основные положения химии, большинство из которых входят в школьный курс.

Неорганическую химию можно учить по Б.В. Некрасов Основы общей химии (включая мелкий шрифт), по Г. Реми Курс неорганической химии, хороший учебник - А.М. Голуб Загальна та неорганічна хімія, более глубоко - Н.Н. Гринвуд, А. Эрншо Химия элементов..

По Эткинсу учить неорганическую химию - не дай бог! Ю.Д. Третьяков (ред.) Неорганическая химия списан из Н.Н. Гринвуд, А. Эрншо Химия элементов. В киевском университете учат по Ахметову (Н.С. Ахметов Общая и неорганическая химия), но книга - полная ерунда.

_________________
Думайте!


Top
 Profile E-mail  
 
 Post subject: Re: Нуждаюсь в совете
PostPosted: 06 Sep 2013 12:24 
Offline
Участник
Участник

Joined: 28 Sep 2012 00:59
Posts: 192
Location: Київ
А чем так плох Эткинс? Просто нескглько моих знакомых поступили на химфак КНУ и в списке литературы которую они должны найти он тоже числитса. Поскольку в силу некоторых обстоятельств у меня на первом курсе не будет химии вот и думаю по каким книга лучшем заниматса самообразованием. Если можете прошу также порекомендовать книги по физхимии и органике.
P.S. Прикрепил вышеупомянутый список


Attachments:
nrTCimiA--k.jpg
nrTCimiA--k.jpg [ 47 KiB | Viewed 18634 times ]
Top
 Profile E-mail  
 
 Post subject: Re: Нуждаюсь в совете
PostPosted: 06 Sep 2013 12:37 
Offline
.
User avatar

Joined: 04 Nov 2009 22:05
Posts: 62193
Location: Моя Батьківщина там, де моя лабораторія
Эткинс - фактически учебник физической химии (которую учат на 4 курсе). Название данной книги "неорганическая химия" - явное недоразумение. Хотите получить отрицательный опыт - дело ваше: чужие синяки, к сожалению, мало чему учат.

Насчет списка - видимо, туда включили все книги, которые есть в университетской библиотеке в достаточных количествах. Но это не означает, что всеми ними можно и нужно пользоваться. В Вузах так было всегда.

Угай - такая себе книга: не сказал бы, что плохая, но и не особо хорошая. Новиков - слишком много бесполезных квантОв.

Из украинских учебников рекомендую Голуба - это фактически аналог Некрасова, на остальные не рекомендую тратить свое время: тех авторов, кто умеет писать книги, у нас не издают, а тех, кто не умеет, - лучше не читать: есть риск опуститься до их уровня.

_________________
Думайте!


Top
 Profile E-mail  
 
 Post subject: Re: Нуждаюсь в совете
PostPosted: 06 Sep 2013 12:46 
Offline
Участник
Участник

Joined: 12 Aug 2012 17:26
Posts: 373
Vladimir wrote:
тех авторов, кто умеет писать книги, у нас не издают, а тех, кто не умеет, - лучше не читать: есть риск опуститься до их уровня.

Владимир, а Вы Общую химию Б.М.Михаличка видели? :)
Или Телегус B.C., Бодак О.І., Заречнюк О.С., Кінджибало В.В. Основи загальної хімії.
Хорошие химики они же не только в Киеве живут :)


Top
 Profile E-mail  
 
 Post subject: Re: Нуждаюсь в совете
PostPosted: 06 Sep 2013 14:12 
Offline
.
User avatar

Joined: 04 Nov 2009 22:05
Posts: 62193
Location: Моя Батьківщина там, де моя лабораторія
Леша гальваник wrote:
Vladimir wrote:
тех авторов, кто умеет писать книги, у нас не издают, а тех, кто не умеет, - лучше не читать: есть риск опуститься до их уровня.

Владимир, а Вы Общую химию Б.М.Михаличка видели? :)
Или Телегус B.C., Бодак О.І., Заречнюк О.С., Кінджибало В.В. Основи загальної хімії.
Хорошие химики они же не только в Киеве живут :)

Указанные книги не видел и был бы очень рад увидеть хороший учебник вообще и украинский учебник - в частности, но из украинских учебников химии, которые я видел, могу выделить только:

А.М. Голуб Загальна та неорганічна хімія - вузовский учебник
А.Т. Пилипенко, В.Я. Починок, И.П. Середа, Ф.Д. Шевченко Справочник по элементарной химии - учебник для абитуриентов
и П.П. Попель, Л.С. Крикля Хімія - школьный учебник.

Возможно пару книг и забыл, но остальные вызывают в лучшем случае - сожаление, в худшем - раздражение (учебники Буринской, например :bm: ). Есть у нас грамотные люди, но в большинстве случаем им вздохнуть не дают, не то, чтобы издать учебник.

Насчет территориального принципа - в науке и педагогике он противоестественен: главное, чтобы книга была хорошей, а где живут авторы: в Киеве или в Антарктиде - значения не имеет.

_________________
Думайте!


Top
 Profile E-mail  
 
 Post subject: Re: Учебники по химии
PostPosted: 14 Sep 2013 19:43 
Offline
.
User avatar

Joined: 04 Nov 2009 22:05
Posts: 62193
Location: Моя Батьківщина там, де моя лабораторія
Н.Е. Кузьменко, В.В. Еремин 2400 задач для школьников и поступающих в ВУЗы (1999)
Attachment:
File comment: Н.Е. Кузьменко, В.В. Еремин 2400 задач для школьников и поступающих в ВУЗы.
1.jpg
1.jpg [ 15.67 KiB | Viewed 18517 times ]

Attachment:
File comment: Н.Е. Кузьменко, В.В. Еремин 2400 задач для школьников и поступающих в ВУЗы.
2400.djvu [10.08 MiB]
Downloaded 812 times

Quote:
Книга представляет собой наиболее полный на сегодняшний день задачник по химии для школьников и абитуриентов. Задачи составлены по всем основным разделам школьной программы, а также по важнейшим аспектам программ по химии для поступающих в ведущие вузы России. Ко всем задачам даны ответы или указания к решению, а к 300 типовым и экзаменационным задачам приведены подробные решения. Книга предназначена для школьников 8-11 классов и абитуриентов, а также может быть полезна учителям химии, репетиторам и студентам младших курсов.

Гара Н.Н., Габрусева Н.И. Сборник задач для проведения устного экзамена по химии за курс средней школы. 11 класс (1999)
Attachment:
File comment: Гара Н.Н., Габрусева Н.И. Сборник задач для проведения устного экзамена по химии за курс средней школы. 11 класс (1999)
1.jpg
1.jpg [ 6.31 KiB | Viewed 18517 times ]

Attachment:
File comment: Гара Н.Н., Габрусева Н.И. Сборник задач для проведения устного экзамена по химии за курс средней школы. 11 класс (1999)
gara.djvu [612.43 KiB]
Downloaded 690 times

Quote:
В сборник вошли задачи разных типов, предусмотренные программами курсов химии средней школы, ориентированные на общеобразовательный и гуманитарный профили. Задачи распределены по двум разделам: «Нахождение молекулярной формулы вещества» и «Вычисления по уравнениям химических реакций». При составлении экзаменационных билетов учитель имеет возможность выбрать из предлагаемого сборника задачи в соответствии с уровнем подготовки выпускников средних общеобразовательных учреждений. (Каждый билет по химии для устного экзамена включает три вопроса, два из которых направлены на выявление уровня усвоения теоретических знаний, а третий — на проверку сформированности практических умений и навыков решения задач.)

Задачи сборника разноуровневые. К наиболее сложным задачам даны ответы. Сборник может быть использован учащимися для подготовки к выпускному экзамену по химии за курс средней школы.

_________________
Думайте!


Top
 Profile E-mail  
 
 Post subject: Re: Учебники по химии
PostPosted: 24 Sep 2013 18:35 
Offline
Посетитель
Посетитель

Joined: 24 Sep 2013 17:56
Posts: 3
Привет все! Какие учебники химии используют в англоговорящих странах? Также интересуют физика, география и биология.


Top
 Profile E-mail  
 
 Post subject: Re: Учебники по химии
PostPosted: 24 Sep 2013 20:15 
Offline
.
User avatar

Joined: 04 Nov 2009 22:05
Posts: 62193
Location: Моя Батьківщина там, де моя лабораторія
Cephalopod wrote:
Привет все! Какие учебники химии используют в англоговорящих странах? Также интересуют физика, география и биология.

Пересмотрите данную тему с начала: пара десятков книг тут точно есть.
Например:

Посмотрите также на FTP - там книг достаточно.

Вообще с англоязычными учебниками все так же, как и с любыми другими: есть хорошие книги, а есть откровенные помои. Например, мне понравился индийский школьный учебник химии (на английском), зато от канадского учебника я был в шоке: хуже наших Буринской и Габриеляна.

_________________
Думайте!


Top
 Profile E-mail  
 
 Post subject: Re: Учебники по химии
PostPosted: 25 Sep 2013 15:11 
Offline
Посетитель
Посетитель

Joined: 24 Sep 2013 17:56
Posts: 3
Ого. Спасибо! Завтра через TC зайду, а то с телефона.


Top
 Profile E-mail  
 
 Post subject:
PostPosted: 05 Oct 2013 13:49 
Offline
Посетитель
Посетитель

Joined: 05 Oct 2013 12:58
Posts: 1
Вот это безобразие: http://chemistry-chemists.com/N4_2011/D ... -D111.html
Согласен и бешено не согласен. Как учебник токс. химии просто не соответствует действительности, потому плевки токсикологов и медиков закономерны и понятны. Но книга сама по себе отличная. Уверен, фармакологам и органикам, работающим над биоактивами, придётся по нраву. Иными словами, для тех, кому интересны механизмы токсичности и методы анализа вещества в смеси и структурные формулы радуют глаз, но совершенно нет желания читать про ковыряния в тканях и разнообразную экстракцию кусков оных. Крайне схожа книга "Токс. химия" Плетенёва, Сыроешкин, Максимова, 2013.


Top
 Profile E-mail  
 
 Post subject: Re:
PostPosted: 05 Oct 2013 14:22 
Offline
Модератор
Модератор
User avatar

Joined: 17 Nov 2009 04:45
Posts: 12792
Location: г. Волгоград
Haldol wrote:
Вот это безобразие: http://chemistry-chemists.com/N4_2011/D ... -D111.html
Согласен и бешено не согласен. Как учебник токс. химии просто не соответствует действительности, потому плевки токсикологов и медиков закономерны и понятны. Но книга сама по себе отличная. Уверен, фармакологам и органикам, работающим над биоактивами, придётся по нраву. Иными словами, для тех, кому интересны механизмы токсичности и методы анализа вещества в смеси и структурные формулы радуют глаз, но совершенно нет желания читать про ковыряния в тканях и разнообразную экстракцию кусков оных. Крайне схожа книга "Токс. химия" Плетенёва, Сыроешкин, Максимова, 2013.
Для органиков/биохимиков и фармакологов там материал тоже слабоват. Только если реферат написать. Но учиться по нему невозможно. Это тоже самое, что сдавать ЕГЭ после габриеляновских учебников.

_________________
Accidit in puncto quod non speratur in anno


Top
 Profile E-mail  
 
 Post subject: Re: Учебники по химии
PostPosted: 07 Oct 2013 17:46 
Offline
.
User avatar

Joined: 04 Nov 2009 22:05
Posts: 62193
Location: Моя Батьківщина там, де моя лабораторія
N.N. Greenwood, A. Earnshaw Chemistry of the Elements - 2nd Ed (1997)
Attachment:
File comment: N.N. Greenwood, A. Earnshaw Chemistry of the Elements - 2nd Ed (1997)
79.JPG
79.JPG [ 17.3 KiB | Viewed 18109 times ]

Attachment:
File comment: N.N. Greenwood, A. Earnshaw Chemistry of the Elements - 2nd Ed (1997)
Chemistry of the Elements, 2nd Ed - A. Earnshaw.djvu [21.32 MiB]
Downloaded 677 times

Quote:
When this innovative textbook first appeared in 1984 it rapidly became a great success throughout the world and has already been translated into several European and Asian languages. Now the authors have completely revised and updated the text, including more than 2000 new literature references to work published since the first edition. No page has been left unaltered but the novel features which proved so attractive have been retained. The book presents a balanced, coherent and comprehensive account of the chemistry of the elements for both undergraduate and postgraduate students. This crucial central area of chemistry is full of ingenious experiments, intriguing compounds and exciting new discoveries. The authors specifically avoid the term `inorganic chemistry' since this evokes an outmoded view of chemistry which is no longer appropriate in the final decade of the 20th century.

Accordingly, the book covers not only the 'inorganic' chemistry of the elements, but also analytical, theoretical, industrial, organometallic, bio-inorganic and other cognate areas of chemistry. The authors have broken with recent tradition in the teaching of their subject and adopted a new and highly successful approach based on descriptive chemistry. The chemistry of the elements is still discussed within the context of an underlying theoretical framework, giving cohesion and structure to the text, but at all times the chemical facts are emphasized. Students are invited to enter the exciting world of chemical phenomena with a sound knowledge and understanding of the subject, to approach experimentation with an open mind, and to assess observations reliably. This is a book that students will not only value during their formal education, but will keep and refer to throughout their careers as chemists.

На русском - Н.Н. Гринвуд, А. Эрншо Химия элементов (т. 1, 2). viewtopic.php?p=1625#p1625
____________________________________________________

Catherine E. Housecroft, Alan G. Sharpe - Inorganic Chemistry, second Edition
Attachment:
File comment: Catherine E. Housecroft, Alan G. Sharpe - Inorganic Chemistry, second Edition
1.jpg
1.jpg [ 63.49 KiB | Viewed 18106 times ]

Attachment:
File comment: Catherine E. Housecroft, Alan G. Sharpe - Inorganic Chemistry, second Edition
Housecroft_Inorganic_Chemistry.pdf [43.2 MiB]
Downloaded 775 times

Quote:
This book's fresh writing style combined with up-to-date coverage, numerous examples, worked exercises, and real-life applications provides a critical introduction to modern inorganic chemistry. It offers superior coverage of all key areas, including descriptive chemistry, MO theory, bonding, and physical inorganic chemistry. Chapter topics are presented in logical order and include: basic concepts; nuclear properties; an introduction to molecular symmetry; bonding in polyatomic molecules; structures and energetics of metallic and ionic solids; acids, bases, and ions in aqueous solution; reduction and oxidation; non-aqueous media; and hydrogen. Four special topic chapters, chosen for their currency and interest, conclude the book. For researchers seeking the latest information in the field of inorganic chemistry.

_________________
Думайте!


Top
 Profile E-mail  
 
 Post subject: Re: Учебники по химии
PostPosted: 02 Nov 2013 22:43 
Offline
.
User avatar

Joined: 04 Nov 2009 22:05
Posts: 62193
Location: Моя Батьківщина там, де моя лабораторія
В свое время я довольно резко отозвался об учебнике
Еремин В.В., Кузьменко Н.Е., Лунин В.В., Дроздов А.А., Теренин В.И. Химия 11 класс. Профильный уровень. / под ред. Н.Е. Кузьменко, В.В. Лунина.
Рецензия http://chemistry-chemists.com/N3_2011/D ... -D111.html
возникло даже небольшое обсуждение viewtopic.php?p=20214#p20214

От своих слов не отказываюсь и сейчас. Хочется их дополнить - в более конкретной, хотя и резкой форме.

Главное преступление (именно преступление, т.к. более мягкая формулировка будет некорректной) авторов в том, что они следуют принципу от общего к частному: от общей теории к (некоторым) частностям.
Для школьного курса химии такой подход губителен: дети должны изучить нечто, не понимая, зачем вообще оно нужно. Не различая, что есть главное, а что - второстепенное.

По моему мнению, для начинающих изучать химию нужен другой подход: от частного к общему - сначала факты, потом их систематизация и объяснение. Тогда невысказанный вопрос ученика: "А зачем вообще это нужно!?" отпадет сам собой.

Приведу цитату из книги Ю.Я. Фиалкова - Доля правды http://chemistry-chemists.com/N8_2013/C ... 3.html#t29. Глава посвящена профессору КПИ В.А. Избекову. Отмечу, что речь идет даже не о школьном курсе химии, но об профильном институтском.
Quote:
Избеков был, как я теперь понимаю, категорическим сторонником подхода: сначала факт, а потом его объяснение. Сегодня следуют другой моде: сначала теория, а затем уже подтверждающие ее факты. Полагаю, что для начинающего учить самую "вещественную" из наук, а Избеков имел дело всегда только с первокурсниками, избековский подход более правилен и естественен, ибо за словом, понятием, определением у обучающегося должен стоять образ.

_________________
Думайте!


Top
 Profile E-mail  
 
 Post subject: Re: Учебники по химии
PostPosted: 17 Nov 2013 10:00 
Offline
Гуру
Гуру
User avatar

Joined: 12 Dec 2009 11:40
Posts: 1590
Location: Азия
Одна препод-ца органики очень рекомендовала учебник Травня по органике, зато учебник Морисона-Бойда ей не по нраву. Также ни однократно слышал, что Глинка Общая химия вообще кака и органику надо учить исключительно по Курцу-Реутову. Что скажет общественность? Лично я думаю, что Глинка это средний уровень и просто глупо его хаять. Насчет Морисона-Бойда, думаю хороший учебник, написан простым языком без лишней бяки типа квантОв (в меру они есть и должны быть конечно).

_________________
Если химик не умеет работать руками, то это типичный книжник


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Учебники по химии
PostPosted: 17 Nov 2013 13:00 
Offline
.
User avatar

Joined: 04 Nov 2009 22:05
Posts: 62193
Location: Моя Батьківщина там, де моя лабораторія
Думаю, вы успели убедиться, что преподаватели - как и книги - бывают разные: есть хорошие преподаватели, есть плохие, а есть такие, которых на пушечный выстрел к студентам нельзя подпускать. Поэтому к словам далеко не всех преподавателей стоит прислушиваться.

Глинка - учебник для поступающих, т.е. он рассчитан на средний уровень. Реутов и Курц - университетский учебник органики. Сравнивать их - это все равно, что говорить: параход лучше автомобиля.

Травень - учебник квантОв. Если кто-то хочет учить квантЫ - сто раз пожалуйста, но при чем здесь органическая химия?


Моррисон - Бойд - пользоваться можно, но авторам стоило бы дать поменьше физхимии и квантов - все-таки это органика.

Неплохой учебник Л. Физер, М. Физер Органическая химия. Углубленный курс (т.1, 2)

_________________
Думайте!


Top
 Profile E-mail  
 
 Post subject: Re: Учебники по химии
PostPosted: 17 Nov 2013 20:14 
Offline
Модератор
Модератор
User avatar

Joined: 17 Nov 2009 04:45
Posts: 12792
Location: г. Волгоград
Vladimir wrote:
Моррисон - Бойд - пользоваться можно, но авторам стоило бы дать поменьше физхимии и квантов - все-таки это органика.
Я бы сказал, что это чистой воды физическая органическая химия (ФОХ).
Кафедры
На ФОХ меня направил студотдел,
Нет ничего на свете лучше ФОХа.
Я как зашел, так сразу обалдел:
Там хорошо, но временами плохо...
Р. Федоров

_________________
Accidit in puncto quod non speratur in anno


Top
 Profile E-mail  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 887 posts ]  Go to page Previous  1 ... 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39 ... 45  Next

All times are UTC [ DST ]


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 12 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  

[Сообщить об ошибке, испорченном вложении, битой ссылке]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group